Logónk története - interjú Sinkovics László tervezővel

     

2018-ban sok változás történt közösségi házunkban, mellyel új arculat és természetesen új logo is érkezett. Interjúnk tervezőnkkel, a Master Solution Kft ügyvezető igazgatójával, Sinkovics Lászlóval.

Mesélj magadról kicsit kérlek.
 
1999 óta követem nyomon Gyál életét, lakója 2006 óta vagyok városunknak. Jövőképemet mindig a tudatos tervezés előzte meg. Életfilozófiám szerint bárhol és bármit is sodorjon elém az élet, a legjobbat keresem benne és a legtöbbet tanulom meg belőle, hogy később hasznosíthassam a megszerzett tudást.
 Párommal együtt kézművességet tanultunk, fazekas, keramikus és fazekas szakma oktatója végzettséget szereztünk. Az alkotás valamilyen formában mindig része volt és része jelenleg is életünknek.
 2003-tól 2012-ig új gépjármű kereskedelemmel foglalkoztam. Kommunikációs képességeim, tanulási vágyam és gyors helyzetfelismeréseim okán hamar, 3 éven belül szalonvezető lettem.  Mivel ezen a területen aktívan ki kellett vennem a részemet a marketing kínálta lehetőségekből, egyre mélyebben ástam bele magam a különböző megoldásokba, szakmai fortélyokba.
 
 2011-ben úgy döntöttünk, hogy saját vállalkozást indítunk Master Solution Kft. néven. 2012-ben elhagytam a biztos, alkalmazotti környezetet és elindítottam első weboldalunkat. 2014-ben feleségem is csatlakozott hozzám.
 A marketing, a dekorálás és a világháló összetett lehetőségeiből úgy éreztük, mindent tudni szeretnénk, mert csak így lehetünk hűek önmagunkhoz és ahhoz, amit képviselni szeretnénk. Tanfolyamok, képzések és rengeteg önfejlesztés után mára 8 domain nevünk, rengeteg elégedett ügyfelünk, bemutató termünk, tágas műhelyünk és megannyi referenciánk bizonyítja, hogy az elképzeléseink megvalósításához csak akarat és elszántság kell.
 
Jelmondatunk: Az elégedett ügyfél a legjobb referencia!
 
Hogyan kerültél bele a grafika világába? Miért éppen a logozást, arculattervezést választottad?
 
Már képzőművészeti tanulmányaim alatt is érdekelt nem csak a kézi, de a számítógépes grafikázás világa is. Mint mindenki, én is a Photoshop, majd a Corel oldaláról közelítettem meg a feladatot. Később aztán, ahogy egyre többet tanultam, a vektoros munkáknál átváltottam az Illustratorra. Jelenleg mindhárom programot alkalmazzuk a feladat függvényében.
 
 A grafikai munka fontos része a napi munkánknak, bár csak a tevékenységünk 20%-át teszi ki, mégis mindennek az alapjául szolgál. Ha egy vállalkozó felkeres, hogy szeretne néhány pólót, rajta a cége nevével, az első kérdésünk, hogy van-e arculata, logója, meghatározó színvilága. Sajnos az a tapasztalatom, hogy ma is jelentős azoknak a cégeknek, egyesületeknek, intézményeknek a száma, akik egyáltalán nem, vagy nem megfelelő arculattal rendelkeznek. Az ilyen ügyfél mindig kihívás…
 
Hogyan álltál neki a közösségi ház logójának tervezéséhez?
 
Mikor Bretus Imre intézményvezető megkeresett, hogy egy könnyed beszélgetés alkalmával felvázolja a Közösségi ház jövőjéről alkotott elképzeléseit, hamar közös nevezőre jutottunk az elvárásai tekintetében. Múltbéli tapasztalataiból egyértelmű elképzeléseket tárt elém, így a jegyzeteimet az asztalomnál újra értelmezve nem volt nehéz dolgom a tervezéssel. Mint mindig, ebben az esetben is több, egymástól teljesen eltérő elképzelést tártam Imre elé. Miután a tetszését megnyerő formavilág és jelentéstartalom kirajzolódott, némi finomítást követően hamar véglegesítettük a közösségi ház új logóját.


 
Mesélj kicsit a logó színvilágáról! Miért éppen az ami?
 
Egy logó tervezése bár egyszerű feladatnak tűnik, nem az. Nem lehet szétszedni színekre és formákra, az egész egységként kell, hogy működjön. Elsőként végig kell gondolni, pontosan mi lesz az üzenete. Terméket, hitvallást, szerepvállalást vagy közösségi elveket kívánunk-e benne látni és láttatni. Egy közösségi ház jelentős szerepet tölt be környezetének életében. Feladata a közösség szellemi gyarapítása, a felhőtlen szórakozás helyi biztosítása, de legfontosabb talán a szellemi fejlesztés, a tudás és tapasztalat megosztása a jelen és jövőkor generációjával. Ez szolgált alapul a logó tervezésekor.
 Mint mondtam, több megoldást is felvázoltunk, de egy közös jellemzője mindegyiknek volt: a közösségi ház ölelésébe zárt csoport.
 
 Narancssárga, nyitott körív: A forma tekintetében az már az elején tisztázott volt, hogy a közösségi ház udvarának ölelő formavilágát megjelenítjük valahogy. Ez a körív a mellett, hogy ezt visszaadja, a befogadást és a védelmező szerepet is jelképezi. A narancssárga a vidámság, energia, lelkesedés és játékosság színe. Ezek a tulajdonságok mind jellemzői egy közösségi háznak, így nem is volt kérdés az alkalmazása.
 
 A barna és a lila betűk (AJKH – Arany János Közösségi Ház): Mindenképpen szoros egymásba fonodást akartunk megjeleníteni. A lila a kreativitás és az ünnepélyesség színe, a barna pedig a hagyomány, a nyugalom és a természetesség. Ez a kis csoport szimbolizálja a közösségi házban, de azzal együtt ténykedő látogató felnőtt sereget.
 
 Kis kék négyzet: Szemfülesebbek észrevehetik, hogy a központi részen, a J és K elválasztásánál egy a kék négyzettel azonos formájú, de kisebb rés van. Természetesen ez sem véletlen. A kék szín a teremtés mellett a magabiztosságot és a barátságosságot is tükrözi. A kis kék négyzet a csintalan, pajkos gyermeket jelképezi, aki a felnőttek, szülők karjaiból kilépve keresi az újabb kalandot, szomjazza a tudást, nyit a világ felé.
 E mellett ez jelképezi a könyvtár szerepét, mely a sarkára állított könyv képében mutatja meg magát.
 
 A logó alján a kiírt név mellett két apró szócska összegzi azt, amire a viselője hivatott: értékeink háza. A Bretus Imre által megfogalmazott, rövid kifejezés fontos része az egységnek. Összesítő, lezárás. Értelmet ad az egésznek és elgondolkodtat. Mindenki másra fog gondolni, ha olvass, ki eszmei értékekre, ki a szellemi fejlődésre, mások a tárlatokra. Egy biztos, az egész összessége hatással lesz arra, aki mélyebben tekint rá, mert a közösségiház valamennyiünké. Felnőtteké, gyermekeké, formabontóké, konzervatívoké… nem tesz különbséget a látogatói között, csak azt tartaja szem előtt, hogy ölelésében a megfelelő tudást és élménycsomagot adhassa át látogatóinak.
 
Mit gondolsz egy logo mennyire befolyásolja az adott intézmény megítélését?
 
Jelentősen. Nem csak egy intézmény, de valamennyi vállalkozás, szervezet és megannyi társaság megítélésében fontos szerepet játszik, hogy mit és hogyan mutat meg magából. Különösen a mai korra igaz ez, mikor a technika fejlődésével mindenkiről és mindenről azonnal képet kaphatunk. A modern kor embere könnyen és gyorsan ítélkezik, és ennek az ítélkezésnek első szűrője az első benyomás, amit egy logó formájában bárki megtapasztalhat. A logó több mint egy jel, amit odateszünk egy papírlapra, vagy névjegyre. Megmutatja, hogy mennyire igényes, egyszerű, tudatos, vagy éppen modern annak a használója. Egy logóval beszélni lehet. Azt szoktam mondani az ügyfeleimnek, hogy ha megfelelő arculattal rendelkeznek, akkor összeszedettséget, precizitást sugallanak, amit tudat alatt az általuk végzett tevékenység minőségével fog azonosítani a szemlélő. Gondoljuk el, ha jó minőségű árut biztosítok, de koszos a kirakat és szennyezett az üveg, senkinek nem fog kelleni, de ha minden tiszta és rendezett, akkor szívesen betérnek hozzám. Egy közösségiház életében is ugyanilyen fontos, hogy megfelelő formában, azonos arculattal, állandó stílussal képviseltesse magát a megjelenéseinek alkalmával, hiszen ez szervezettséget és átláthatóságot sugall, nem utolsó sorban biztonságérzetet ad a közösségnek.
 
 
Mit gondolsz az erősségednek, mi az amiben a legjobban ki tudsz teljesedni?
 
Hálás vagyok a sorsnak, hogy azzal foglalkozhatok, amit igazán szeretek. Vannak nehezebb napok, vagy hetek, de ennek ellenére úgy gondolom, hogy amit csinálok, az a hivatásom. Jelenleg nagy hangsúlyt fektetek rá, hogy szélesebb körökben is megismerjenek minket és egy jó csapatot verbuváljak magam köré. Büszke vagyok, rá, hogy már Németországba is hívtak minket dekorálni, hogy jelentős nagyvállalatok bizalmát élvezhetjük évek-óta, hogy több község, város részéről kapunk állandó megbízásokat és hogy ügyfeleink kézről kézre adják a telefonszámainkat.
 Azt hiszem az a legnagyobb erősségem, hogy mindig, minden helyzetnek a jó oldalát tudom nézni, azt hogy miként fordíthatom a javamra. Véleményem szerint csak így lehet, mindig mosolyogva és vidáman ellátni a feladatainkat. Mivel a grafikai munkától a reklámruházaton és reklámajándéktárgyakon át a nyomdai termékekig szerteágazó a marketing stúdiónk repertoárja, mindig éppen abban tudok kiteljesedni, amivel foglalkozom. Hajlamos vagyok teljesen belefeledkezni egy-egy feladatba, csak hogy a végeredményre az ügyfél azt mondja, ez több mint amit vártam.

Köszönjük az interjút és, hogy elkészítetted számunkra az új logonkat.

Master Solution Kft.:

www.reklamruha.hu
www.repiasz.hu
www.logoztass.hu
www.foliaasz.hu
www.webasz.hu
www.hutofoliazas.hu